Slovensko dnes ...

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Vysoké nároky s ponukou žobráckej mzdy ... povedzte rázne STOP !!!

Stalo sa zvykom, že zahraničné spoločnosti si vyberajú zamestnancov cez rôzne agentúry, pričom nároky na zamestnanca sú obrovské, avšak ocenenie, teda mzda je smiešna, doslova urážajúca.
Avšak za tento stav si môžeme sami. Iste, niekto bude namietať, že lepšia je nejaká práca, než žiadna. To však platí len do chvíle, kým vás nepostihne nejaká choroba a neostanete bez prostriedkov, pričom hlavný podiel viny je na vás samotných. Hovorí sa tomu - zbabelosť a nedostatok sebaúcty. Uplynuli približne dva roky od chvíle, keď som dostal ponuku na miesto v istej zahraničnej spoločnosti s ázijským domicilom. Nepatrím medzi ľudí, ktorí by robili závery bez predošlého poznania, a tak som prijal pozvanie na pohovor. Na pozvánke bolo napísané, že pohovor začína o pol desiatej ráno, prišiel som s miernym predstihom a ocitol sa v hale, plnej čakajúcich adeptov na pracovné miesta. Pri elegantnom stole sedela asistentka, ktorá mi ukázala na sedačku so slovami, že mám počkať, kým ma zavolajú. Desať, štvrť na jedenásť, pol jedenástej ... stále nič a nikto. O jedenástej som sa zdvihol a prešiel k asistentke, ktorá s úsmevom konštatovala, že je nás veľa. A ja som s rovnakým úsmevom konštatoval, že som bol pozvaný na konkrétny čas, pričom bolo zdôraznené, že sa očakáva presnosť. Mykla plecami a odvetila, že nemusím čakať, ak nemám záujem. Nuž, záujem som naozaj stratil, nie som však nejaká handra, aby so mnou mával privandrovalec, ktorý navyše žije z mojich daní, ktoré mu láskyplne pridelil niektorý politik. A tak som požiadal o kontakt na zodpovedného pracovníka, čo asistentka zamietla s odôvodnením, že telefónne čísla na pracovníkov neposkytujú. Nuž, kto chce kam, pomôžme mu tam. Odpísal som si jej meno, pričom začala byť nervózna. Vraj, prečo to robím. Nuž, podám na vás žalobu a budem žiadať ušlú mzdu, pretože mám za preukázané, že za stratu času a mzdy, ktorú som utrpel, môžete vy, keďže neexistuje kompetentná osoba, ani kontakt na ňu. Ostala zaskočená a zjavne nevedela, ako reagovať. Asi po týždni mi prišiel list, kde sa mi nejaká osôbka, označená ako vedúca personálneho oddelenia, snažila vysvetliť, že ako uchádzač o zamestnanie som povinný strpieť určitú stratu času počas výberového konania. Ďalej nasledovala znôška nezmyslov o postavení jej spoločnosti a iné táraniny. V tej chvíli ma prešla trpezlivosť. Ak som bol spočiatku rozhodnutý, že to hodím za hlavu, napokon prácu mám a celkom dobre platenú, pričom jediným dôvodom akceptovania pozvánky bola možnosť zmeny po rokoch a zvedavosť na niečo nové, rozhodol som sa, že to nenechám len tak. A tak som napísal do spoločnosti výzvu, na základe ktorej som ju žiadal o zaplatenie všetkých zbytočných výdavkov, spojených s účasťou na konaní, pretože sa z jej strany jednalo o vedomé zavádzanie. Pozvali totiž oni mňa, ja som sa nehlásil na nič a nikde. /ináč, bežná praktika lovcov lebiek, ako hovoríme/ Vyčíslil som stratu na mzde, cestovné výdavky a zaslal im na ich adresu. O pár dní mi došla arogantná odpoveď od nejakého treťotriedneho právnika, ktorý si myslel, že nadávkami a vyhrážkami ma zastraší. Kvalitný právnik by sa totiž neznížil k podobnému listu. Žiadny problém, odpísal som, už sa teším na spor. A upozornil som, že celú vec posuniem aj do médií, aby prípadní záujemcovia o prácu vedeli, s kým majú do činenia. Ajhľa, a zrazu sa rétorika spoločnosti zmenila. Žiadne hrozby, len nové pozvanie na stretnutie, ohľadom vyjasnenia veci. Prišiel som a čakal ma úhľadný pán v značkovom obleku a luxusne zariadenej kancelárii, pričom od začiatku bolo jasné, že nie je jeho. Nevedel totiž nájsť ani list papiera na poznámky. Ako sa môžeme dohodnúť, opýtal sa. A pokračoval, že má zaujímavú ponuku - predložil stranu formátu A4 s ponukou pracovnej zmluvy, a na jej spodnej časti bola uvedená suma nástupného platu ... skoro mi vypadli oči. Za kvalifikovanú prácu s požiadavkou vysokoškolského vzdelania, desaťročnej praxe a príslušných referencií v odbore mi ponúkali tretinu toho, čo zarábam ako technický pracovník. Na moju nemú otázku mi pánko odvetil, že sme predsa na Slovensku a mzda zodpovedá slovenskému priemeru. Zasmial som sa, zložil papier do príručnej tašky a zdvihol sa so slovami, že sa stretneme na súde a nemáme sa ďalej o čom baviť. Túto ponuku som považoval za urážku a bezočivosť najhrubšieho zrna. Uplynul nejaký čas a prišiel mi list s návrhom na zmier. Jeho podstatou bolo, že ak písomne prehlásim, že svoju skúsenosť nebudem zverejňovať a zachovám mlčanlivosť, ponúkajú mi "odškodné" vo sume, ktorá presahovala moju súčasnú polročnú mzdu. Priznám sa, v prvej chvíli ma lákalo, aby som ponuku prijal, napokon, peniaze sa zídu vždy. Potom ma však napadlo, že tým by som len pomohol podobným chrapúňom, aby svoje praktiky používali aj neskôr. A tak som odmietol. Z času na čas mi pošlú list, kde svoju ponuku menia. A upozorňujú na rôzne zákony, ktoré pritom ignorujú. A ja si pokojne naďalej pracujem v pôvodnej práci a vychutnávam si ich neistotu. Nie, súdu sa neboja, na Slovensku by trval roky a výrok by nikdy nebol v prospech slabšieho, to vedia. Boja sa toho, že by sa meno spoločnosti ocitlo v médiách, a to vrátane ich listov, ktoré jasne dokazujú, že Slovákov majú za hlupákov a nie ľudí. A ja mám dobrý pocit, že som sa nezaradil medzi tých, čo ich bezohľadne a beztrestne zdierajú. A poučenie z môjho príbehu ? Vážte si svoju prácu a čas. Nenechajte zo seba robiť lacných Jankov a využívať sa. Poznajte svoju hodnotu a nikdy nechoďte pod svoju cenu. Nikto a nič za to nestojí. Raz sa totiž môžete ocitnúť v situácii, že budete potrebovať napríklad úspory, a ak pracujete pod cenu, nebudete mať žiadne. A ocitnúť sa na ulici nie je príliš lákavým cieľom.

Ľudia | stály odkaz

Komentáre

  1. hmm, na zamyslenie
    uznávam, že slohový štýl máte veľmi dobrý, až podozrivo neamatérsky, ale to je len moje subjektívne hodnotenie a nemusí byť pravdivé z hľadiska odborných kritérií, k štýlu sa ešte vrátime nakoniec, ale iné ma donútilo napísať repliku, totiž neverím, že to čo ste napísali je pravda, myslím si, že je to lož vydávaná za osobnú skúsenosť pretože, 1. žiadna veľká zahraničná spoločnosť by si nikdy nedovolila odoslať list v ktorom sú vulgarizmy, hrubé urážky a podobne, nie zo slušnosti, ale práve pre riziko straty reputácie; 2. malá spoločnosť to nie je, nenajímali by si headhuntera a keďže má ázijský domicil je predpoklad, že náklady so zakladaním podniku v európe si dovolí znášať len väčšia spoločnosť, nie garážová; 3. chýba zásadný obsah, a to názov konkrétnej spoločnosti a dôkazy (listiny), keďže píšete, že odmenu ste neprijali, aby ste veľkodušne pomohli "neznalým" ľuďom - dalo by sa aj uvažovať o licitácii z vašej strany, ale keďže uplynuly 2 roky, uplynula aj subjektívna premlčacia doba, takže by ste nič nevysúdili ; ešte je alternatíva, že ste odmenu prijali a dohodli sa, že nič nezverejníte, ale v tom prípade čitateľovi klamete do očí a vecne hlúpo ho poúčate, že radšej nemá pracovať, ako vziať nižšiu mzdu...(je to vecne nezmysel, pretože v tom momente ako si všetci povieme že chceme o 100% viac sa firma zbalí a ide ďalej -veď nakoniec o tom je štrajk-, samozrejme netreba ísť pod svoju cenu, teda objektívnu trhovú cenu - s tým súhlasím a netvrdím, že firmy nezneužívajú zlú situáciu ľudí) ; 4. myslím si, že zo všetkých týchto dôvodov (neuvedenie mena, vulgarizmy v liste zahr. spoločnosti , ...) je to váš článok výmyslom a nakoniec aj štýl, akým je napísaný sa mi vidí ako príliš dobrý na amatéra, ale to je len subjektívne hodnotenie, berte ho ako poklonu... a jeden motív by mohol byť - zvýšiť návšetvnosť stránky
    publikované: 13.06.2011 15:00:32 | autor: peeter (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. a meno tej firmy?
    ak chcete posobit vierohodne, musite zverejnit meno a sidlo danej firmy + ako dokaz vasu pisomnu komunikaciu. inac su to len bezvyznamne kecy a skoda casu pri pisani toho vasho textu
    publikované: 13.06.2011 18:32:09 | autor: maja (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. kto tomu
    uveri ten musi byt nekompletny. aj ten najslabsi pravnik by hned vedel ze nevysudit nic. nemate totiz ziadny narok na nejaku uslu mzdu atd.
    publikované: 13.06.2011 18:39:27 | autor: lol (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. ad všetci
    Keď som písal tento príspevok, kamarát, ktorý bol priamym svedkom opísaných udalostí, uzavrel so mnou stávku, že minimálne polovica ľudí neuverí, druhá bude vyskakovať a nikto nepochopí jeho podstatu. Stalo sa, hoci som si myslel, že sa mýli.
    Dlhodobo som žil v zahraničí a po návrate na Slovensko som dosť rýchlo pochopil niekoľko faktov -

    1. Slovák je zásadne zbabelý a o svojich nárokoch hovorí maximálne v nejakej krčme.
    2. Slovák zásadne trpí komplexami, závisťou a neschopnosťou obhájenia vlastnej hodnoty.
    3. Slovák dokáže viacnásobne uveriť človeku, ktorý ho opakovane podráža, ale nikdy nebude veriť človeku, ktorý mu povie pravdu a nechce nič.

    Nehanbím sa za to, že som Slovák, hanbím sa však za to, že z mnohých ľudí sa stali jednobunkové organizmy, ktoré závidia aj prirodzenú vec - snahu o čistú štylizáciu. Smutné.
    publikované: 13.06.2011 19:18:57 | autor: slovenskodnes (e-mail, web, autorizovaný)
  5. vtipne
    pointa je v poriadku - vediet sa ozvat, nenechat si skakat po hlave, vazit si sam seba a vediet povedat svoju cenu ..
    ale pribeh je vymysleny ... zaloba na nahradu mzdy za dlhsie trvajuci pohovor ne taky nezmysel jak brno
    publikované: 13.06.2011 19:36:34 | autor: vinco (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. ad slovenskodnes
    tak teda hovorte resp. napiste meno tej spolocnosti a zverejnite tu pisomnu komunikaciu, pretoze bez toho vam uveria maximalne len tie jednobunkove organizmi :-)
    publikované: 13.06.2011 19:50:32 | autor: (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. ad všetci
    Je bežným zvykom, že ak vás niekto vedome poškodí a spôsobí vám stratu, je povinný ju nahradiť a je úplne jedno, v akej forme je ...

    Korešpondencia zo strany spoločnosti, hlavne prvé pokusy, by boli porušením pravidiel blogu a zverejnenie s vymazanými invektívami nemá žiadny zmysel.

    Napokon, podstata bola povedaná a je absolútne irelevantné, či niekto pochybuje. Pokiaľ sa poučí, spomienka splnila svoj účel.
    publikované: 13.06.2011 20:06:38 | autor: slovenskodnes (e-mail, web, autorizovaný)
  8. ad svkdnes
    tak ich uploadnite na nejaky server na zdielanie suborov (napr. www.uloz.to) a uvedte sem len link :-)
    publikované: 13.06.2011 20:34:31 | autor: (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. málo peňazí
    Nič nové pod slnkom,že firmy,ktorým sa priveľmi otvorili dvere vdaka ústretovosti istých velikánov,platili minimum z minimálnej mzdy.Načo by aj viac,ked Kaník presviedčal pracantov,že pracovať sa oplatí aj za malý peniaz.Tak nech on robí za malý peniaz a z toho platí veľké výdavky,kedže žijeme v super trhovej dobe /trhni si.../.Potom sa ujme ako bonus jeho mzdová reforma,najhoršia aká len mohla byť a výsledkom sú tuzexové dôchodky.A u Azijcov dokonca chceli praktizovať fyzické tresty.Vivat neslovenské Slovensko!
    publikované: 14.06.2011 02:28:57 | autor: karkulienka (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. ad slovenskodnes
    ziadna strata vam nevznikla, nikto vam negaratoval ze pohovor bude trvat presne urceny cas.

    ako si mohol utrpiet stratu mzdy ked si nepracoval? logicky si si musel vybrat dovolenku a preto si neutrpel ziadnu stratu lebo dovolenku ti zamestnavatel preplati.
    publikované: 14.06.2011 09:18:30 | autor: xxx (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. toto je priehladne ako sklo
    este aj ten debilny prispevok o tmm, akoze polovica neuveri ma iba sluzit na dodatocne akoze zvysenie doveryhodnosti...
    *****
    dalej uz len opisany sposob akym prebehol nabor sa skor podobal castingu na SUPERSTAR alebo nabor robotnikov k pasu alebo dokladacov tovaru do TESCO. Lebo na miesto ked sa vyzaduje VS vzdelanie, 10 rokov praxe a prislusne referencie sa nabory takto nerobia...
    ******
    no a tymto si to zabil: "Pozvali totiž oni mňa, ja som sa nehlásil na nič a nikde." ty musis byt genius, ktoreho urbutne niekto vyhlada a pozve na pohovor, kde je na mraky dalsi uchadzacov o tu istu poziciu....ty si im urobil vlastne laskavost....uzasne....presne o tom to je....ty mas pocit, ze si niekomu robil laskavost, ze si sa uchadzal o dane miesto...to je presne to slovaci robia denno denne neskutocnu laskavost zamestavatelovi, ze sa dostavia do prace...a tak to aj na slovensku vyzera....
    publikované: 14.06.2011 10:36:34 | autor: morfejm (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. nedá mi
    ale naozaj sú tieto blogy od slovenskodnes na smiech... :D a keď sa spýtate prečo, tak neodpoviem lebo neviem...
    lebo keď si ho prečítam o čom píše a má pocit že je to na <i> (sorry za nadávku) a potom si predstavím spústu ľudí, ktorý majú skutočné problémy (myslím skutočné problémy smäd, hlad, zima, strach, choroby...) a nie len malý plat, tak to naozaj ináč neide... a jeho trápi, že mu nezaplatia to, že odišiel z práce na pohovor na ktorý sa ani nehlásil... :D
    Slovenskodnes: Niekto to už tuto napísal - jednoducho si vymenil krčmu za blog, nič viac, nič menej.
    publikované: 14.06.2011 12:56:20 | autor: Iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. ..
    Je trochu smutne sledovat tvrdohlavcov, ktori sa snazia vykreslit cely tento pribeh ako nepravdivy. Podstatne totiz vobec nie je, ci je tento pribeh realny alebo nie, ale co si z neho zoberete. Myslim ze hlavna myslienka celeho clanku je v tom, ze si mame byt vedomy svojich prav a aktivne sa branit - ba aj utocit ak si to situacia vyzaduje. Zamestnanec je totiz na trhu prace rovnaky ekonomicky subjekt ako zamestnavatel, len ekonomicka forma je ina. Pravne by tento vztah mal byt rovnocenny, na to vela ludi dnes zabuda a necha zo seba robit pajaca.
    publikované: 14.06.2011 13:35:05 | autor: ZOLLINO (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. re morfejm
    aj vdaka takym ako ty je svk tam kde je..s tym prispevkom slovenskodnes v diskusii absolutne suhlasim, nehovori nic ine len againverejne znamu pravdu, tiez by som mohol co to hovorit o prac. pohovoroch made in slovakia ked ste napr. na ceste krizom cez polku slovenska a personalistka vam zavola pol hodinu pred interview, ze sa to cele rusi , lebo sudruh riaditel nahle nemoze..hnus a grc..never ever again
    publikované: 14.06.2011 14:16:33 | autor: sydneysider (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. príspevok
    je jedno či je to pravdivé.vecne poukazuje na súčasnú situáciu u nás.Bývám pri GA je tu Samsung a koopa podobných privandrovalcov.Naozaj vďaka debilnej vláde Slováci vždy museli na niekoho iného drieť ako KKooKKooTTi. odchádzať od rodín do sveta za prácou.Bolo to tak od nepamati a bude to tak aj naďalej kým nevykapú indivíduá ako Slopta,Ficko,močiar...Ale tí nevykapú nikdy..Za dvesto rokov určite zas niekto napíše ´´Tisícročná včela 2´´- ako sa žilo asi v roku 2000... Nebudú tam Pichandovci ale niekto iní ale podstata bude tá istá...škoda , že sa toho nedožijem...určite to bude zas krásný film...
    publikované: 14.06.2011 14:50:23 | autor: vilo (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. re zollino, sideny sider, vilo
    chlapci chlapci...ako keby vas jedna mater menom "SLOVENSKODNES" mala......z vymysleneho a vykonstruovaneho pribehu nie je mozne si vziat absolutne nic....kedze takato situacia s najväcsou pravedepodobnostou nenastala, nie je mozne si brat ziadne ponaucenia. naopak pokracovanim v klamstve si se riete do vlastneho hniezda...
    publikované: 14.06.2011 15:49:46 | autor: morfejm (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. ad morfejm
    ad morfejm

    Nemôže to byť pravda len preto, že si jedným z tých, čo robia za tú trápnu mzdu, denne ti po hlave skáče nadriadený a ty potom kopeš do toho, čo ti to vrátiť nemôže ?
    Potom si na tom veľmi zle ...
    publikované: 14.06.2011 16:16:22 | autor: slovenskodnes (e-mail, web, autorizovaný)
  18. re vilo a spol
    Nikto vás nenúti pre niekoho drieť. Na živobytie si zarobíte buď ako zamestnanec alebo podnikateľ. Ak sa rozhodnete pre zamestnanie tak ste proste závislý od niekoho, kto je podnikateľom. Doslova nadávate na ruku, ktorá vás kŕmi. Samsung by neprišiel - kde by pracovali ľudia, ktorí tam teraz pracujú? Ako zamestnanec si vyberáte z toho, čo je dostupné na trhu, nemáte možnosť to ovplyvniť, ako podnikateľ príležitosti vytvárate, ale znášate riziko neúspechu. Také je to jednoduché.
    A môj skromný názor je, že článok je vycucaný. A pravdupovediac v prípade, že som na mieste tej slečny sekretárky, tiež sa na autora začudovane pozerám. Je rozdiel medzi obhajovaním si svojich práv a veľkohubým kverulantstvom.
    publikované: 14.06.2011 16:21:38 | autor: Ogar Ogarovic (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. ad slovensko-dnes
    synku synku ja som so svojou mzdou spokojny..
    publikované: 14.06.2011 17:16:25 | autor: morfejm (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. ad ogar ogarovič
    Skutočne zaujímavý názor. Len pre ilustráciu, odhaduje sa, že v roku 1990 pracovalo v elektrotechnickom priemysle na Slovensku okolo 15 tis. ľudí. Koľko ich zamestnáva Samsung ? A potrebovali by sme ho, keby na Slovensku nemali v rukách moc analfabeti, za výraznej podpory zbabelých voličov, ktorí volia menšie zlo ?
    publikované: 14.06.2011 17:17:25 | autor: slovenskodnes (e-mail, web, autorizovaný)
  21. ad slovenskodnes
    V 90 roku pracovalo toľko ľudí v el. priemysle lebo centrálne plánovanie. Za cenu centrálne riadenej ekonomiky možno na pár rokov dosiahnuť aby v el. priemysle pracovalo 5 mil. Slovákov. Nechám na zváženie, či je to schodná cesta. V súčasnom systéme nezáleží až toľko na "analfabetoch" pri moci. Prestaňte sa stále vyhovárať na externality. Prečo sa nenašiel nejaký šikovný Slovák a nevybudoval el. fabriku "Oštiepok", ktorá by tam dnes bola namiesto Samsungu? A prečo "slovenskodnes" je vlastne zamestnanec, keď ho to ponižuje? Prečo nemá svoj vlastný, roduverný biznis?
    publikované: 14.06.2011 17:47:12 | autor: Ogar Ogarovic (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. ad ogar ogarovič
    najskôr preto, že po prevrate a zverení moci do rúk parazitov došlo v podnikoch ku riadeným krachom. napr. niekdajšie ZVT padli na kolená zásluhou poskokov HZDS a SDĽ.
    Čo sa týka samotných podnikov, dokázali i napriek spôsobu zriadenia vyrábať ziskovo, mali vlastné konštrukčné oddelenia, a ich pád bol len vecou tunelovania.
    a prečo nevznikajú tieto podniky znova ? nuž, príspevky z rôznych fondov dostane ktokoľvek, ak nie je Slovák. dalo by sa to opísať aj faktami, ale v podstate je to vystihnuté.
    a mimochodom, ľudia, ktorí pripustili tunelovanie a likvidáciu podnikov sú zločinci, nič viac.
    publikované: 14.06.2011 19:09:41 | autor: slovenskodnes (e-mail, web, autorizovaný)
  23. A prečo "slovenskodnes" je vlastne zamestnanec, keď ho to ponižuje? Prečo nemá svoj vlastný, roduverný biznis?
    Lebo nemá GULE niečo začať a zobrať za to zodpovednosť a tak radšej nadáva ale len tak, aby niekto INÝ niečo urobil a potom sa zviezol s ním... kecy kecy a skutek utek...
    Len môj skromný názor...
    publikované: 14.06.2011 20:11:08 | autor: Iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Slovenskodnes - príspevky z fondov
    vidím že si už požiadal ale odbili ťa tým že si slovák...
    pch!
    ehm PCH!!!
    O príspevkoch z fondov si počul od starej Blažkovej, takže nič o nich nevieš ale tváriš sa ako by si zjedol všetkú múdrosť sveta.
    publikované: 14.06.2011 20:23:20 | autor: Iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. ad Iviak
    Zrejme usudzuješ v zmysle porekadla - "Podľa seba súdim teba ..." čo nemáš a chýba ti ? Pri kom sa pravidelne vozíš ? Alebo na kom ?

    A zúfalcov, čo podnikajú preto, aby niečo robili, stretávam denne. Nepotrebujem sa s nimi identifikovať. Pokiaľ nemá človek na podnikanie podmienky, nie je čo riešiť.
    publikované: 15.06.2011 04:25:12 | autor: slovenskodnes (e-mail, web, autorizovaný)
  26. áno ususudzujem podľa seba - podľa koho iného by som mal usudzovať?
    nevozím sa na nikom, alebo to povedia kolegovia, také kecy tu počúvam dennodenne - "zase ja" "prečo ja" "a ja mám najnižší plat..." "všetko robím ja a nič z toho..."
    a keď im poviem že nie je problém stačí povedať že chceš zvýšiť alebo dáš výpoveď tak stíchnu...
    Tak im to poviem ináč - ste traja - piati - pätnásti - dohodnite sa že požiadate o zvýšenie naraz alebo odchádzate - a tiež stíchnu. A na druhý deň mi tu plače znova - presne ako ty tu.
    Som tiež zamestnanec a vadí mi to, preto pracujem na tom aby som nebol. (vedel si že podnikať môžeš aj popri zamestnaní?) nečakám že budem za mesiac bohatý... vlastne vôbec nečakám že zbohatnem, lebo ako pozerám mám pocit že keď sa povie podnikateľ hneď si predstavíš tlstého pána vo fraku ako vystupuje z rolsrolsa a fajčí cigary. Ja si na rozdiel od teba predstavím slobodného človeka, ktorý robí na seba, nie na niekoho iného. Nemusí sa spoliehať na nejakého zamestnávateľa len na seba... ale to by si nezvládol, lebo by si musel zo svojich neúspechov obviniť len a len seba.
    publikované: 15.06.2011 08:57:55 | autor: Iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. Iste ...
    všemocná argumentácia každého hlupáka vo vláde - podnikajte a budete sa mať lepšie. Dôvod ? Môže dostávať honosný plat a nestarať sa o nič, lebo všetko zhodí na daňového poplatníka, vrátane svojich povinností.

    Jednoducho povedané - nevidím dôvod, aby každý podnikal len preto, že na Slovensku vládne luza, ktorá nedokáže a nechce chrániť záujmy vlastných voličov. Ale ich peniaze jej nesmrdia, lebo sama by si nezarobila ani na slanú vodu.

    a čo sa týka hodnotenia mojich úspechov a neúspechov, ty si posledný, koho názor ma zaujíma. Riadim sa vlastnými pravidlami a záujmami. A jedno z nich hovorí - riaď sa vlastným rozumom a nepočúvaj zakomplexovaných hlupákov, ktorí veľa tárajú a nič nerobia.

    Nehanbím sa, že som Slovák, ale hanbím sa za bandu tupcov, ktorí dokážu voliť osvedčených klamárov a nebrať ich na zodpovednosť, či iných tupcov, ktorí nadávajú, ako sa okrádaní, ale ak im niekto povie, že sa môžu brániť, tak vypisujú somariny a urážajú ...
    publikované: 15.06.2011 16:32:37 | autor: slovenskodnes (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Tak som odložil emócie a pozrel si to z pohľadu cudzieho človeka
    a niečo mi napadlo. Máš moc oficiálny názov, ktorý akoby hovoril že chceš robiť osvetu. Tak sa jeden začíta, aby sa niečo dozvedel. Namiesto osvety tu nájde len nejaké príbehy, čo je v poriadku, keď chceš písať príbehy...
    Potom ma niečo napadlo: Prišiel za mnou kolega, že bude musieť vrátiť polovičný invalid, keď chce pracovať, lebo mu to niekto (komu verí) povedal. Ani si to neoveroval... prvé čo ma napadlo, - prečo verí kadejakému samozvanému odborníkovi a začal som sa rýpať na gúgli, čo na to zákon... a našiel som blog o tom, čo si môže a čo nemúže dovoliť exekútor - a spomenul som si na teba: toto je presne tá forma, ktorá robí osvetu. Bolo tam krásne rozpísané, vysvetlené čo áno, čo nie... a tak som si predstavil zákonník práce, (trestný zákonník, živnostenský zákon, zákon o čomkoľvek...) presne takto zrozumiteľne rozpísaný, vysvetlený, lebo naozaj je tam spústa vecí o ktorých nikto nevie - čo si môže dovoliť zamestnávateľ, čo nie, a keď na to kašle, kde sa dá sťažovať, ako to riešiť,bez obáv, že stratíš prácu... možností je naozaj veľa a myslím že by to pomohlo viac ako nejaké fiktívne príbehy o tom aký sú všetci papaláši zlý... (zvolili sme ich, aby nám bolo lepšie, keď chceš zmeniť nejaký zákon, tiež sú možnosti - alebo poznáš nejakého osobne a povieš mu o tom, alebo sa urobí petícia... síce to nejaký čas trvá, ale ani Rím nebol postavený za deň ;))

    PS: Kolega môže kľudne pracovať, dokonca sa kvôli odvodom stal pre firmu cennejším.
    publikované: 16.06.2011 09:23:21 | autor: Iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. SD,
    ==že lepšia je nejaká práca, než žiadna.==hovorí sa tomu zodpovednosť voči ostatným členom rodiny, ktorí nie sú schopní ešte sami sa živiť. ===To však platí len do chvíle, kým vás nepostihne nejaká choroba a neostanete bez prostriedkov, pričom hlavný podiel viny je na vás samotných. Hovorí sa tomu - zbabelosť a nedostatok sebaúcty. ==to platí pre rozumných ľudí, ktorí platia strechu nad hlavou teraz, ktorí potrebujú prežiť teraz, sebavedomie sa im nezníži, lebo získajú čas, aby si našli niečo "výnosnejšie". Diplomom sa môžeme oháňať koľko chceme, keď nemáme "stoličku", z ktorej by sme sa naň mohli dívať celý mesiac, s istotou, že nám "za ten diplom" aj napáskujú podiel práce.

    ==a tak som prijal pozvanie na pohovor== prinajmenšom museli o tebe vedieť zo žiadosti o zamestnanie v ich firme, ináč by ti pozvánku neposlali.==Nuž, záujem som naozaj stratil, nie som však nejaká handra, aby so mnou mával privandrovalec, ktorý navyše žije z mojich daní, ktoré mu láskyplne pridelil niektorý politik. ==načo si teda k tomu privandrovalcovi o tú prácu vôbec išiel žiadať? Nechcel si náhodou aspoň, aby si mal na odvody na dôchodok, nielen na dane pre privandrovalca? Koľko ľudí v okoli TN je rado, že aspoň tí privandrovalci prišli na Slovensko, ktorí sa postarali o napĺňsanie ich peňaženiek, keď už nie my ,takí hrdinovia ako ty, ktorí v zahraničí najprv si zarobili, TAM ŠTÁTNE KASY DANˇAMI z ich zárobku napĺňali a potom sa na to "žobrácke " Slovensko vrátili, aby vlastne kritizovali seba.
    === môžete vy, keďže neexistuje kompetentná osoba, ani kontakt na ňu. ==nepovedala, že neexistuje osoba, ale že kadekomu čísla poskytovať nebude a to dobre urobila, lebo si plnila len a len povinnosti svojho nadriadeného o poskytovaní telčísel. Ccela tam zostať i naďalej pracovať.Aj keď zasa na druhej strane, je to nezmysel,čo si žiadal, lebo v súčasnosti sú kontakty uvedené na www každej spoločnosti, takže si sa vôbec čísla dožadovať ,od pozície v minulosti vrátničky, nemusel stačilo otvoriť ich stránku.
    ==/ináč, bežná praktika lovcov lebiek==áno takéto praktiky sa robia, ale určite nie na pozície, na ktorú si sa hlásil ty a ktorú ti ,akože napokon, ponúkali. Na vyššie pozície sa robia
    pohovory aj niekoľko kolové a aj tak nemusí nikto uspieť.
    ==Za kvalifikovanú prácu s požiadavkou vysokoškolského vzdelania, desaťročnej praxe a príslušných referencií v odbore mi ponúkali tretinu toho, čo zarábam ako technický pracovník.==tak to ti teda závidím!!!!!!!!!!! mať vdojnásobný plat, ktorý presahuje celoslovenský priemer a nebyť spokojný s platom a ísť žobrať o plat k privandrovalcom, svedčí o tvojej malej skromnosti a prehnanej sebaúcte . Čo by taký preddôchodkový inžinier za to dal, keď ho prepustili z práce,pracovných miest v okolí nieto a on radšej robí na VZV, akoby sedel doma , nadával na spoločnosť a na budúcnosť nemyslel, keď ho už i choroby viac kvária, aj renta sa blíži.
    publikované: 19.06.2011 15:54:13 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. Beru to, ze strany autora,
    jako snahu o umeckou nadsázku ve věci časového průběhu personálních pohovorů. Protože na takovou pozici, muselo být uchazečů spousta. Někteří seděli i venku na pečlivě ošetřeném trávníku mezi růžovými keři.
    Ale pravda je, že se mi doneslo, že zástupci jednoho tygra se byli na ÚP informovat, či mohou používat tělesné tresty.
    Ahoj ! )))))))
    publikované: 21.06.2011 08:09:43 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  31. Omlouvámse, ale jsem zapomněl.
    Mám už na to téměř i nárok.
    Holt i lovci lebek se musej činit. Taky musej z něčeho žít. Jsou to také pouze lidi a nikomu se nechce bejt bez prostředků ))))
    publikované: 21.06.2011 08:14:10 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  32. ad vasilisa26
    Nemyslím si, že by som mal reagovať na tie nezmysly, čo si popísala, ale predsa - je bežným zvykom, že spoločnosti si aj samostatne vyhľadávajú potenciálnych adeptov na obsadenie rôznych pozícií a iniciujú stretnutie. Pokiaľ si sa s tým nestretla, môže to byť z dvoch príčin - nevedia o Tebe, alebo nezodpovedáš ich požiadavkam.
    Myslím, že nikto sa nemá dôvod hanbiť za prácu v zahraničí, ani za to, že prispieval do iného štátneho rozpočtu. Za svoje dane tam obvykle dostávajú primerané služby, čo sa o Slovensku rozhodne povedať nedá. Tu sa iba platia dane, a služby sú na úrovni Somálska, ktoré nemá ani centrálnu vládu.
    Je normálne, že očakávam vyšší plat, pokiaľ niekto chce, aby niekto pracoval na vyššej pozícii. A mal vyššiu zodpovednosť, a to nielen za seba, ale aj za druhých. Áno, na mieste technického pracovníka môže zarábať pracovník veľmi slušne - ak sa svojmu odboru rozumie a dokazuje to výsledkami. A hlavne existujú určité pravidlá.
    A na záver - ty chodíš žobrať ? Zrejme hej, keď to hovoríš o druhých.
    publikované: 21.06.2011 09:50:03 | autor: slovenskodnes (e-mail, web, autorizovaný)
  33. SD,
    je zvykom, že si hľadajú potencionálnych ľudí, ale nie neznámych, musia minimálne pracovať v "okolí" alebo v príbuzenstve. Samozrejme, si ťa môžu vyhadať aj cez databázu, ak si dovolil uverejniť svoje údaje. Viem, láka človeka stále vyššie a vyššie postupovanie v rebríčku pozícií, ale nejde mi do hlavy, že by si len zo zvedavosti a len z toho, že ťa "objavili" prejavil záujem ísť si podebatovať o tej novej možnosti a potom sa tak rozčertiť, keď tvoja ušlá mzda síce bola vyššia, ale vyrovnala sa skúsenosti, že nie si až taký dôležitý, ak ťa nechajú čakať. Lenže ty si si to od tých privandrovalcov nechcel asi pripustiť. Nebola som síce tam, ale povedala by som , že si aj nervózne pochodoval.
    Netvrdím, že sa ľudia majú hanbiť za prácu v zahraničí, aj keď často nezodpovedá vedomostiam, skúsenostiam a zručnostiam samotného človeka, ale bohužiaľ váha cudzej meny láka, aby robili aj podradnú robotu, čo na Slovnsku nikto robiť nechce a potom sme nespokojní so službami. Nebudem vymenuvávať , či by ten istý človek v zahraničí a u nás vykonával rovnako poctivo, čo by mu bolo prikázané.
    Opakujem sa, ale blchy rodia blchy, peniaze peniaze a tie zabezpečuje obrat. A u nás nikto nechce byť "židom", všetci chcú byť hneď "billom gatesom" a preto na našom Slovensku nikdy spokojný nebudeš.
    A na záver-to slovo žobrať, bolo síce nadnesené, ale vystihovalo tvoju pohŕdavú odpoveď na ponúkaný plat. A myslíš, že chodím po žobraní, keď môžem tieto riadky písať?
    A ja si nemyslím, že to , čo som hore vyššie napísala, boli kecy. Len možno sa pohybujeme v iných "priemyselných" zónach, kde sú síce tiež ľudia nespokojní, ale nepotiera sa im ani úcta, ani sebavedomie, ani chuť pracovať, aj keď na dovolenky nechodia 3xdo roka, nebedačia a som šťastná.
    publikované: 21.06.2011 18:22:44 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. Život ma naučil, že
    každý má takú cenu, ako si váži sám seba. Ak ma niekto pozve na jednanie, očakávam od neho primeranú úctu. A pokiaľ ma má za šklbana len preto, že mu vláda príživníkov, parazitov a podvodníkov v kabáte disidentov rozdáva dary priehrštiami, treba ho rýchlo usadiť, aby vedel, ako sa mýli.
    A za seba poviem, že keby ma taký človek obral čo i len o minútu života, alebo len jeden cent, bude si ma navždy pamätať - o mojom živote a peniazoch si rozhodujem sám.
    publikované: 21.06.2011 21:46:53 | autor: slovenskodnes (e-mail, web, autorizovaný)
  35. SD,
    ==o mojom živote a peniazoch si rozhodujem sám==nebudem ti to vyvracať. Prinajmenšom o peniazoch , mojich zarobených, rozhodujem síce sama, ale podieľa sa i celá rodina ,delím - napr.na charity.
    Si presvedčený, že sa nájde veľa ľudí, ktorí tých príživníkov určitým spôsobom dokázali pokoriť, alebo ako ty vravíš, usadiť? Myslíš, že sa to tebe, ako opisuješ v článku podarilo? Ja ti na margo toho poviem, že ja aj v najväčšej nespokojnosti, dvere za sebou nezabuchujem, lebo neviem, či nebudem musieť kľučku ešte raz na nich otvoriť a vyplatilo sa. Ak ma niekto pozve na jednanie, som pripravená jednať a nie hneď na úvod dávať najavo, že ja som ten, kto je vyššie. Nemôžeš vedieť, či sa medzitým niečo nestalo. Len neočakávaj, že to mala vedieť tá SBS. Možno keby si bol počkal, mohol si a dozvdieť skutočnú pravdu a nie, že je vás veľa, alebo v takom duchu. A viem, že nie vždy na pohovoroch vyhráva ten, kto je najviac kvalifikovaný, ale najviac asertívny. Ako mám ja skúsenosti zo zahraničnými "privandrovcami" ,až na jedného, sa všetci správajú s úctou. Možno preto, že som žena a možno preto, že vidia vo mne človeka, alebo sa mýlim....Želám ti, aby si zbytočne nestratil ani minútu času ....
    publikované: 21.06.2011 22:20:05 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014